The Kids Are Allright - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu The Kids Are Allright - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu

The Kids Are Allright

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Frida

19 Juli 2014 | Malawi, Rumphi



Sportbroekje aan, haarbandje in. Ik ben klaar voor het dagelijkse potje voetbal met 'de gekke boys'. Voor mijn gevoel loop ik voor de zoveelste keer dezelfde dirtroad af naar het voetbalveld. Ik zie die, ik groet hem. Ik groet haar, ze groet terug. Ik ken haar, dus ik zou nu naar haar dochter moeten vragen, maar ik ben wit en dus moet ze een uitzondering voor mij maken. Ik heb wel manieren, ik ken gewoon de cultuur niet. Vier kinderen rennen op me af en klauteren hun weg naar boven. Nu pas bedenk ik me dat ik deze kinderen wel moet kennen, ik denk van de pre-school. Neem me niet kwalijk hoor, kinderen hebben ze in ieder geval zat.Twee kinderen aan twee vingers en eentje op mijn nek, ik ben klaar voor mijn entree.

Het veld is leeg, niemand is reeds daar. Ik had verwacht tot nu toe veel meer te hebben gewacht, dus ik neem het er nu maar van. Op mijn rug lig ik de zon te begroeten. Af en toe steek ik een tong uit of tackel ik een kindje. Deze kindjes zijn van ijzer. Ze kunnen nog zo hard op hun muil gaan, het deert allemaal niets. Themba klimt op mijn borst en houdt zijn voorhoofd tegen de mijne. Hij heeft oude ogen en zijn tanden staan met grote gaten in zijn mond. Een BMX, racefiets of gewone stadsfiets? Parkeer hem gerust bij Themba in z'n mooie smoeltje. Hij heeft plek voor een grote verscheidenheid aan fietsen. Uluji heeft grote problemen met stilzitten als ze mij ziet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Frida

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 16284

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 26 Augustus 2014

Van Kaapstad naar Kampala

Landen bezocht: