Wat zou het!? - Reisverslag uit Kanaleneiland, Nederland van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu Wat zou het!? - Reisverslag uit Kanaleneiland, Nederland van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu

Wat zou het!?

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Frida

13 April 2014 | Nederland, Kanaleneiland

Zo, vlak voor je vertrek, vraag je je toch af 'wat het met je zal gaan doen'. Wat doet Afrika met mijn mogelijkheid tot het inrichten van mijn eigen dag? Of zal het woordje 'eigen' ervan af vallen omdat ik ik het ook maar gekregen heb en het dus helemaal niet 'mijn' dag is, maar gewoon een dag waarin van alles gebeurd, wat ik meemaak, bijna als toeschouwer.

Hoe zal ik reageren op zo'n typische Westerse 'idealist-gone-corporate' die me verkapt vertelt dat de beste manier om de wereld te domineren is, om net te doen alsof je haar redt. Zal ik plots verwikkeld raken in een discussie zonder eind met een nee-knikkende Frida aan mijn rechterhand?

Wat als ik de ongedisciplineerde creativiteit van het Afrikaanse landschap terug zie bij een knaapje in de schoolbanken? Een 10-jarige uit Nairobi die het plezier en de chaos van zijn stadsleven kan neertekenen. Ga ik dan juichen, het vastleggen en importeren in ons Lage Land?

Ik leer van Frida om maar 'te zien' en het niet zo belangrijk te maken. Ik ben benieuwd of dat ook lukt. Maar dat merk jij vanzelf, als hier ineens hele idealistische, hoogdravende, wereldverbeterende longreads voorbij ziet komen. Waarschuw me dan even!

  • 15 April 2014 - 22:11

    Hendrik Jan Hummelen:

    Ik ga het meemaken en wens jullie een hele mooie reis toe Pa

  • 19 April 2014 - 12:26

    Arnold:

    Akkoord.

  • 30 April 2014 - 11:54

    :

    Tjek! Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Frida

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 16375

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 26 Augustus 2014

Van Kaapstad naar Kampala

Landen bezocht: