Lesothobaby - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu Lesothobaby - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Jos en Frida Hummelen-Heeringa - WaarBenJij.nu

Lesothobaby

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos en Frida

07 Juni 2014 | Lesotho, Maseru

Deze geschiedenis gaat over hoe twee gezonde Hollanders vrijwillig kozen voor -3 in plaats van zonnebaden in Port st: Johns. Wij hebben er namelijk voor gekozen om met een Franse ex-bankier van 37 de met een Parijse noodgang de haarspeldbochten van Lesotho te nemen.

In Afrika ga je doorgaans niet naar de bioscoop, het theater of naar de apres ski (dat laatste kan wel, namelijk bij Afri ski, maar er is te weinig sneeuw gevallen. Let wel: te weinig! Dat is dus: sneeuw in Afrika!). In Afrika is het vooral nature-glure en de minsken. Daarom neem ik je mee naar drie topattracties in Lesotho.

Attraction numero un:
De grenspost: hilarisch. Maar niet lachen natuurlijk. Een drietal dames behandelt gezamenlijk onze papieren. Een laat ik op het met koffie ingezegende formulier met 'non-visa countries' controleren op 'Holland'. Als ze radeloos mijn richting uitkijkt, houdt Frida het niet meer. "Maybe you should try the Netherlands".
De tweede zet stempels en krabbels in naam van Koning Leslie de tweede.
En de derde onderhandelt of we iemand, of in elk geval iets, ergens mee naartoe willen nemen. "Maybe next time".

Attraction numero deux:
Semongkong: onbereikbaar door sneeuw op ijs (nee, heus). Zoals Frida het zei: in een ochtend hebben we alle seizoenen gezien. Ongelovelijk. En ongelovelijk moeilijk om vast te leggen of te omschrijven. Blijkt nu. Anders ga je er lekker zelf heen!

Attraction numero tres:
Remmen met de versnellingen, hobbels vroeg genoeg spotten; schapen en ezels ontwijken, inhalen op de snelweg in zn twee, tot 3000 m hoogte rijden, like a virgin, 180 graden slippen: je kan zoveel met een huurauto;

Nou, vriendjes en vriendinnetjes, dat was het dan wel weer.

• 07 Juni 2014 - 17:54

T A:

wat een ervaring weer
    van un-deux -trois

was wel benieuwd wanneer de baby in het verhaal zou komen

want ---dacht ik---
    nú zal je het meemaken,
    ze komen een vondeling tegen
    ergens langs de weg

Verder wensen we jullie weer alle goeds
    stelletje heerlijke genieters
    Morgen niet vergeten als je de wind om je oren voelt:
    tis Pinksteren !!

liefs